maanantai 30. heinäkuuta 2012

Kisakärpänen ja juoksuhärkänen

Ratojen jälkeen saa haukotella!
Joo.... anteeksi. Pidin sellaista omaalomaa blogin päivityksestä.

Epun kanssa startattiin tosiaan kotiseuran  kisoissa 19.7. Edellispäiväni olin ollut kolmosluokkalaisten kisoissa talkoilemassa ja nautin siellä olosta! Sain uusia tuttuja ja ihmiset ottivat mut enemmän tosissaan kuin vuosi pari sitten. Tuntu, että mut vihdoin hyväksyttiin mukaan, vaikka oonkin vasta 16v! :) Näin etteivät ne kolmoskoiratkaan niin täydellisiä ole. Hylkyjä sateli heillekin. Se rauhoitti mua.
    Torstaina en jännittänyt paljoakaan. Olin innossani ja halusin vain nopeasti kisaamaan. Erittäin outoa käytöstä multa, neuroottiselta jännittäjältä. Yksi asia mua kyllä hirvitti, nimittäin koiran mittaus. Mittasin itse Epun pari kertaa ja tulokset oli 33.8, 34.5cm, 35.6cm ja 34.8cm. "Apuva! Mitä jos koira olisikin medi!? Saitaasiinko kisata mediluokassa, vaikka koira olisi ilmoitettu mini luokkaan? Mitä teen? Mitä teen?!? MITÄ TEEN !!?!" Turhaan panikoin Nybergin Johanna mittasi Epun selvästi miniksi. Helpotus oli valtaisa. Enää en jännittänyt ollenkaan! Sitten rataan. Rata A oli muuten aika helppo, mutta keinulta hypyn kautta kepeille oli hieman hankala. Varsinkin, koska tykkään tunkea liian aikaisin kepeillä koiran perään, jolloin menee väärään väliin. Lähtö tuli aika nopeasti. En kerinnyt paljonkaan koiraa motivoida, kun piti jo mennä starttaamaan. Aurinko paistoi ja oli kuuma, joten ukon vauhti oli sen mukainen. No se kuitenkin juoksi! :D Vaikka kuinka yritin estää itseäni, tungin kepeillä liian äkkiä perään. Eppu singahti kakkosväliin ja 5vp. Noh, sitten uudestaan kepit ja nyt ne menikin hyvin! Loppu rata meni ihan mukavasti. Olin tosi tyytyväinen pojuun. Se kuunteli hyvin ja teki parhaansa, vaikka olikin vähän mato. Radan jälkeen mua tultiin jopa onnitteleen. Olin silleen, että mitä ihmettä? :o Ylökk on kyllä paras seura ja siihen kuuluu parhaat ihmiset! Kiitos teille! :)
Tulokset:

4137x-rotuEppuD.A´s FrankVeera VarisYLÖKK45,623,20-2,3855 

Oltiin neljänsiä! Iiik ! :)

Rata B. Jälleen helppo rata, mutta puomiltasuoraanolevanhypynkauttapuominvieressäolevillekepeille- tuotti vähän ongelmia. En halunnut tunkea liian aikaisin kepittävän koiran mukaan, mutta toisessa päässä tulisi kiire, jos jäisin hengaamaan keppien alkupäähän pitkäksi aikaa. Se kohta jännitti hieman. Starttaus. Alkuhypyt mentiin hitaasti, koska satoi vettä ja Eppu vihaa sadetta. Puomilla koira pääsi tekemisen makuun ja loikkasi kauniis kontaktin yli, 5vp. Arrrgg! Tota ei oo tapahtunut puoleen vuoteen, koska oon aika niin tarkka sen "hidastuskäden" kanssa. Nyt en ollut ja koira huomasi sen. Kepeille vienti onnistui hyvin ja kepit sujuivat hyvin, mutta viimeiseen keppiin Eppu törmäsi. Säikähdin sitä vähän, mutta koira oli normaali, joten jatkoimme matkaa. Rata sujui nopeammin kuin edellinen. Kolmanneksi viimeinen este, Aa, tuotti ongelmia. Eppu otti molemmat kontaktit, mutta hyppäsi alastulossa niin ylhäältä, että ei saanut etutassuista tukea ja rämähti maahan! Koira pyöri maassa hetken ja minä olin jo lähellä paniikkia. Nyt se katkaisi jalkansa! Oli ensimmäinen ajatus. Ukko kuitenkin nousi välittömästi maasta ja jatkoi matkaa, mutta ei puhtaasti. Renkaan sivusta hyppy,5vp ja jouduin korjaamaan. Siinä puhraantui aikaa reippasti. Lopulta pääsimme maaliin. Kuulin kuinka jotkut kanssa kilpailijat puhuivat Epun kaatumisesta ja kuina se heitä harmitti, niin nopea rata olisi muuten ollut. Ihmiset jaksavat aina yllättää! :) Tulokset:

6137x-rotuEppuD.A´s FrankVeera VarisYLÖKK45,183,010,181010,18
Kuudensia, vaikka rata oli täynnä epäonnisia sattumukia? Kelpaa mulle joka tapauksessa. :)
Eppu on opettanut mulle todella paljon ja sen takia olen liittynyt Ylökkiin, lukenut monia koirakirjoja, käynyt koulutuksissa ja tavannut ihania ihmisiä. Mun elämä olis aivan erilaista, jos en olisi yhdeksänvuotiaana saanut pieneinpientä porsaalta näyttävää punkeroa syliini. Eppu on mulle tärkeintä maailmassa! :)
Kisakärpänen puraisi! Torstaina 2.8. On ylökkin järjestämät epikset. Sinne!

Emmasta sen verran, että neidillä on juoksut... Joskus vahingossa olen miettinyt, että mitä jos Hempasta tehtäisiin äitikoira. No ei todellakaan tehdä. En kestä enää kovin monia juoksuja ja valeraskautta odotellessa. Juoksujen aikana neiti alkuun on valmis tappamaan Epun ja sitten tarjoaa itseään kokoajan. Eppu onneton ei tajua, että pallit on poissa. Lupaan sen, että meillä tulee olemaan munaton koira ja munasarjaton koira.

Nauttikaa näistä lämpimistä päivistä vaikka"vähän" ukkostaakin.....


1 kommentti:

  1. Hitsi mä en edes huomannut koko puomin alastulovirhettä tolla B-radalla, aattelin vaan kuinka harmi, kun Eppu silleen kompuroi A:n jälkeen ja tuli se virhe renkaalta.
    Tosi hienoja ratoja kyllä molemmat! Ei ollenkaan hullumpi aloitus kisauralle! ;)

    Mä olenkin sitten niissä epiksissäkin heittämässä porukkaa radalle, eli siellä nähdään taas! :)

    VastaaPoista

Tassunjäljet tänne